Total Tayangan Halaman

Minyak Aromatherapy - Cedarwood Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Cedarwood Minyak Essential

Cedarwood Minyak Essential adalah daripada genus Cedrus, khususnya Atlantica Cedrus. Biasanya dirujuk sebagai Atlas Cedarwood. Namun ada pelbagai Cedar dan Juniper spesies lain yang digunakan untuk menghasilkan Cedarwood Minyak Essential tetapi pilihan yang dipilih adalah Atlas Cedarwood.

The Cedrus pokok Atlantica adalah keluarga Abietaceae itu. Pokok itu adalah berasal dari Algeria.

Seperti banyak minyak pati, penggunaannya bermula sejak orang-orang Mesir Purba. Minyak Cedarwood diketahui telah digunakan sebagai pembalseman minyak oleh orang Mesir purba dan juga dalam kegunaan kosmetik.

Cedar kayu yang juga diiktiraf sebagai diri-memelihara. Ia digunakan dalam banyak aplikasi luar tanpa rawatan. Minyak semulajadi yang terdapat dalam Cedarwood adalah pengekstrakan minyak yang menyumbang kepada pengekalan semulajadi Cedarwood.

Proses pengekstrakan

Minyak Cedarwood diekstrak oleh penyulingan wap. Pelbagai gred habuk papan dan kerepek. Pengekstrakan wap berfungsi dengan mengepam wap ke dalam ruang yang mengandungi habuk papan dan cip daripada Cedarwood. Stim akan menyebabkan sel-sel minyak pecah bercampur dengan stim. Stim kemudiannya disejukkan dan air dan minyak dipisahkan.

Menggunakan sebagai minyak pati

Cedarwood Minyak Essential adalah sangat baik untuk digunakan sebagai penghalau serangga. A beberapa titik di dalam laci atau almari pakaian akan membantu dalam menjaga rama-rama dan serangga merayap di teluk. Bola Cedarwood telah digunakan sebagai alternatif kepada ubat gegat untuk tahun.
Orang Mesir purba digunakan Cedarwood minyak sebagai minyak wangi dan ia adalah seperti biasa hari ini kerana ia adalah pada zaman purba.
Diurut ke Sendi, Cedarwood Minyak Essential telah dikenali untuk memberikan kelegaan daripada pesakit Artritis dan Reumatik.
Cedarwood minyak boleh digunakan sebagai pengawet. Orang-orang Mesir Purba ditemui ini apabila menggunakannya sebagai minyak pembalseman. Ia boleh digunakan untuk membantu dalam pemeliharaan kulit binatang, walaupun pilihan mahal.
Bagi mereka yang mempunyai masalah tidur, Cedarwood Minyak Essential telah dikenali untuk membantu dalam tidur. Cuba beberapa titik pada kuil-kuil sebelum tidur.
Minyak aromaterapi Cedarwood diketahui mempunyai tranquillising dan kesan menenangkan. Jika telah membaca hasil yang positif daripada penggunaan ADD dan ADHD pada Kanak-kanak kesan menenangkan.
Langkah berjaga-jaga
Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar