Total Tayangan Halaman

Bagaimana untuk menghilangkan Busuk Kaki Bau Sememangnya

Bagaimana untuk menghilangkan Busuk Kaki Bau Sememangnya

Adakah anda pernah berasa malu apabila anda mengambil sarung kaki dan kasut anda di restoran atau di hadapan orang ramai? Adakah anda pernah mahu mengambil kasut anda, sebagai contoh di dalam pesawat, tetapi anda tidak boleh kerana bau kaki busuk anda? Atau bagaimana jika salah seorang daripada ahli keluarga penting anda atau kekasih tidak mahu berada di sekeliling anda kerana anda mempunyai bau kaki menyakitkan hati? Jika anda lakukan, maka di sini adalah beberapa cara yang benar-benar mudah tetapi berkesan untuk menghilangkan bau kaki secara semulajadi!

1. Rub lemon pada kaki anda

Jika anda menggosok lemon di atas kaki anda, anda boleh mengeluarkan semua bau daripada kaki anda. Ini kerana lemon bertindak sebagai neutraliser semula jadi kaki anda dan ia juga bertindak sebagai agen anti-bakteria yang membunuh bakteria dan kuman di kaki anda. Kaki berbau kerana reput daging dan bakteria pada kaki anda. Menggosok lemon pada kaki anda membantu membunuh masalah ini, dan kaki anda akan berasa dan berbau bagus!

2. Makan lebih sihat!

Makanan ringan yang lebih dan makanan manis yang anda makan, lebih banyak stinkier kaki anda akan. Oleh itu, jika anda makan banyak sayur-sayuran hijau dan makanan yang sihat, anda akan mempunyai bau yang kurang menyakitkan dari kaki anda!

3. Beli kasut yang membuat nafas kaki anda dengan lebih baik

Kadang-kadang berpeluh sebab kaki untuk menjadi lebih berbau. Jadi, jika anda memakai kasut yang membolehkan kaki anda bernafas lebih baik, daripada apa yang anda akan berpeluh kurang. Oleh itu, anda juga akan bau kurang!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar